Friday, February 15, 2013

Cerita kau


Hye ! Awal dah menaip kan? Anyway, Good Morning everyone and Assalamualaikum for Muslim (:

Aku sedang menunggu kawan aku habis menaip sebenarnya. Dia cam ada something gitulah nak share dengan aku. Aku dah cakap, aku tak tahu nak bagi respond apa kalau dia cerita. But still, dia nak cerita juga kan, so aku tak kisah pun lah. Siap pesan lagi, "Jangan menyampuk time aku cerita". okay okay fine. Aku tak menyampuk. Ni haa, aku tengah buat hal sendiri dulu ni, nanti kau dah siap taip, aku baca semula lahh. Okay kay . .

*peek my FB*

GOD ! Panjangnya cerita kau ! x_x

Haiya, aku tak hebat mana pun nak bagi kaunseling kaunseling pasal cintan cinton ni weyhh. Ohh My ! Sumpah panjang ! grrr . .

Kau taiplah banyak banyak, dah siap mention aku. HAHAHA ;D *how cruel  -,-" *

Okay, macam ni. Perlu atau tak perlu sebenarnya 'couple' tu? PERLU atau TAK sebenarnya?? *aku tak nak capital letter word tu, so biar dia kecik macam tu*

PERLU atau TAK??! sila lah jawab sendiri. KEPENTINGAN atau KEHENDAK??! Memberi INSPIRASI? ae??? yeke? Tak tahulahh pula aku. Setahu aku, kadang kadang inspirasi ni datang time kita dok geram dengan someone, contohnya perempuan tu rampas BF kita ke apa ke kan, then kita pun mula lahh berangan angan akan jadi lebih baik daripada dia. Kan? Selalunya macam tu lahh. From my observation, macam tu lah Inspirasi terbentuk mahupun dibentuk.

So then, tak menyusahkan diri ke asyik nak melayan perasaan. Well, kalau kau cakap 'couple couple ni tak mengganggu pelajaran', baguslahh kalau macam tu. Tapi kalau sampai ada yang gilo meroyan tu, awatnya??? Hahh! Itu lahh dia, tak fikir dulu.

Aku pun pernah lah bercintan ni, bukan aku tak pernah punn. Tapi tak sebanyak hangpa lahh. Tapi, tak ada lah gilo meroyan bagai, sampai siap nak bunuh diri lahh apa lahh. Apa semua tu weyhh? Tak malu ke??? No no, maksud aku, memang kau hidup untuk LELAKI tu je ke?? Allah jadikan kau untuk couple dengan lelaki tu je ke? KE??? ae?? Tak pun kan. Allah jadikan kita ni bukan main cantik ciptaan, sebaik baik ciptaan. Diberi akal untuk berfikir, pernah tak bersyukur? Alhamdulillah.

Tapi kita ni boleh senang senang nak kelar wrist, leher, gantung diri, lompat bangunan, minum acid lah, makan pil banyak banyak lahh. Eh ingat drama ke nak buat buat macam tu. Sebab aku selalu nampak dalam cerita lahh benda benda mengarut macam tu.

Ohh, tak pernah ke rasa hidup ni adalah satu tanggungjawab yang Allah bagi dekat kita (manusia) untuk mentadbir bumi ni? Tak pernah ke?? 

ITU lahh tanggungjawab kita. Bukan dok couple cerai, buat kerosakan. BUKAN ! Tu semua bukan! Tu nafsu lahh yang kawal kita. 

Sebab apa semua ni happened? Sebab apa kita buat benda benda yang dilarang? Sebab apa? Satu je sebabnya, Solat. Semua tahu, semua pandai cakap, 'Solat Tiang Agama'. Tapi, tak semua pandai buat. Kan? Tak apa tak pakai tudung, Allah tak suruh kita pakai tudung pun, Allah suruh umat-Nya tutup aurat. Bukan pakai tudung. Suka hatilah nak pakai tudung ke, kopiah ke, hapee ke. Tak kisahlah, as well as kau tutup yang perlu, cukuplahh. That's enough.

Islam tak susah tapi kita sendiri yang buat macam susah. Kalau solat dah jaga, Insya-Allah yang lain akan jadi baik. Insya-Allah, Allah tak pernah mungkir dengan janji-Nya. Tak macam kita, janji dengan kawan jumpa pukul 10am, then sampai pukul 3pm. 

Orang yang pakai tudung, bukannya baik pun. Orang yang pakai purdah nowadays, berlambak kott. Baik ke diorang? Solat ke diorang? Tak tentu lagi kan. Some of mungkin, but some of lagi, maybe tak. So, siapa kita untuk judge orang lain?? We're nothing. Kita semua sama di sisi Allah.

The conclusion is, pray. pray. and pray. Otherwise, you'll see yourself in the dark corner. everyone ignore you. no one can see you. you will stay alone. I'm not perfect as you know.



No comments:

Post a Comment